Ex

Assalamualaikum

Ermm, lama sangat dh aku tak update entry blog . Ni semua memang malas punya pasal lah ^^ . Sorry yee. Tapi, hari ni. Entah mengapa. Hati aku tergerak untuk update entry blog :). Btw, hari ni aku nak story sikit tentang apa yang aku nak luahkan selama ni :'). Kalau kau rasa macam anoyying je. Lebih baik takyah baca entry ni okay :) .

Okay , aku start jalinkan hubungan dengan Si Dia pada 13.02.2011 dan berakhir pada 03.03.2012 :"( . Memang aku sedih gila lepas break dengan Si Dia . Yelahh , perempuan mana tak sedih apabila ditinggalkan oleh orang yang dia sayang kan? :'( . Memang aku rasa macam hidup aku tak bermakna bila dah clash dengan dia.

Memang kami sama-sama sedih. Aku sayang dia dan Dia pon sayang aku. Tiap-tiap hari aku stalk Twitter dia. Tiap-tiap hari aku cakap mcam ni dekat kawan aku " Inaaa , Emy nok dioo :( " . Kadang-kadang hati aku Patah Seribu sebab aku tengok dia bermesra dengan Girls lain :'(. Tapi, aku tahu. Pasti ada hikmah di sebalik semua ni.

Dalam satu minggu , kalau aku tak menangis memang tak sah. Ada jugak sampai aku tak solat lima waktu sehari semalam . Memang aku teruk gila sampai lupa Allah. Tapi, bila difkirkan balik. Aku tak patut buat macam ni. So, aku buat keputusan untuk tidak lagi meninggalkan solat lima waktu sehari semalam. Tiap-tiap malam khamis aku baca Yaasin. Tiap-tiap hari aku baca Al-Quran. Dengan cara ini, aku dapat elakkan diri aku daripada sesat di jalan Nya.

19/04/2012 - Kakak aku kenakan aku ==' . April Fool katanyaa. Pada pukul 10.30 malam , mata aku dah mula tk bertenaga and aku rasa aku sangat mengantuk. So, aku pergi basuh kaki . Then, pergi naik atas katil baca Ayat Qursi and tidur sambil peluk Teddy yang Si Dia bagi. Tiba-tiba.... Baca dialog dekat bawah.

Kakak: Emy syahed sakit ko?
Aku: *terkejut* HAH! BETUL KE?
Kakak: Yee betul.
Aku: Kau jangan buat lawak bodoh malam-malam ni Li-Sha.
Kakak: Takde masa aku nak buat lawak bodoh. Lantak kau lah nak percaya ke tidak.
Aku: Eh betul ke ni ? *risau*
Kakak: Aku cakap betul.
Aku: *menggelabah* * cari fon yg ada kredit* Ya Allah , semua fon takde kredit . macam mana ni ? :'( *lap air mata*.
Kakak: Woii Emy! APRIL FOOL! HAHAHHAAHHAHA :D
Aku: Aku dah agak dah ==' . Ishhh! *lap air mata* . *sambung tidur*
Kakak: Alelele, sayang dia lagi rupanyaa :)
Aku: Mana ada :P

20/4/2/2012 - Aku call jugak Si Dia sebb aku tak puas hati . Memang aku menangis bila dengar suara Si Dia. Rindu tak terkata :") . Aku tanya dia betul ke tak dia sakit . Dia cakap tak sakit pon . Aku rasa lega sikit bila dia cakap Dia tak sakit and Dia sihat je :') .

29/5/2012 - Si Dia call aku :') . Memang time tu kalau nak dikatakan kitorang berbaiklah . Aku cakap dekat dia yang aku sayang & rindu dia. Dia pon cakap cenggitu . Time tu, kami gelak sama-sama . Sama-sama ceritakan apa yg kitorang rasai lepas break :'). Sampai pukul 4 pagi kitorang OTP :'). Memang dasyat. Tapi,hari tulah kenangan yang paling terindah bagi aku :').

Si Dia cakap, kalau boleh dia nak sambung balik hubungan kitorang.And dia pon ada cakap, yang hidup dia tiada hala tuju lepas break. Si Dia cakap lagi "Hanya aku je yang boleh buat dia senyum" . Aku pon cakap "Pintu hati Emy sentisa terbuka untuk Sya :) " . Dia cakap, kalau boleh nak sambung hubungan tu 1/6/2012 . Aku cakap nak 2/6/2012 . Dia pon setuju lah.

1/6/2012 - Kami macam bergaduh sikit . And kitorang batalkan niat kitorang tu . Memang aku sedih sangat. Hanya Allah jelah yang tahu :'( .

Si Dia unfollow aku dekat Twitter. Memang Patah Seribu aku dibuatnya. Tapi, aku sabar :'). Hmmm, senarnya banyak lagi story yang aku nak ceritakan dekat sini. Tapi, aku lupa & taknak .

Dear My Ex - Maaf sebab buat awak sakit hati dengan Tweet-2 saya pada 1/6/2012. Saya stress masa tu sebab tu saya Tweet macam tu. Sorry awak. Awak , jangan lupa pesanan saya okay? . Baca Yaasin yang saya bagi tu . Solat jangan tinggal. Saya taknak tengok hidup awak mcam tu. Maybe, ada hikmah disebalik semua ni. Jangan hisap Sisha acap kali. Nanti saya takut, kesihatan awak terjejas. Yes, memang awak dah takde dalam hidup saya . Tapi, awak masih lagi berada di fikiran saya dan hati saya :'). Study elok-elok . Ni semua untuk masa depan awak jugak .Walaupun awak dah pergi meninggalkan saya. Jasa yang telah banyak awak berkorban untuk saya tidak pernah saya lupa sampai bila-bila :') . Tak Care awak :') .


Thank You awak sebab bagi Budak ni :) . Saya dan Teddy sayang dan rindu dekat awak . Cehhh , jiwangg gittuuu ^^ . Okay , Byee :)

No comments:

Post a Comment