ANAK KUCING :)

                assalamualaikum
kenyang tahap ciput dapat makan masakan mak aku . nasi ayam pedas . sedap  beb :) . SILA JELEZ . ok! hari ni bukan tentang  nasi aku nak cerita kat korang .

time tu aku lupa dah bila an . aku duduk lam bilik , sambil menyanyi depan cermin ( bajet suara best -.- )  . time ni dalam kul 11 lebih .

hujan lebat kan so, aku kuatkan suara  sikit . time tu nyanyi lagu ape entah . tiba2.... tentedeng! tebabo ! =.="  aku dengar ank kucing mcm cari mak dia . tapi bukan diorang cari mak dia pon =.= " ." YAU2" lebih kurang macam tu la suara anak kucing tu . semua 3 ekor . banyak -.- .

ank kucing tu  semua duduk kat kawasan belakang rumah , ( paham2 jer lah ) . aku dah wat tempat untuk diorang .  aku letak kain buruk  kat tempat diorang tu , nak elakkan dr terkena cahaya matahari and  aku bajet tak kene air juhan lahkan .

ok! dah cakap tentang sangkar kucing tu , sambung balik . pastu kakak aku cari aku and dia cakap ....

kakak emy :: emy anak kucing . kena air hujan nuh !

emy :: hah!

aku pon kelam kabut dah ni . ya allah ! mcm mana ni . panik dah ni ! . nasib baik kakak aku ada . uh! kalau tak ...... tak tahula apa yang terjadi =.= .  aku pon cepat2 pergi amik payung ngan kotak kasut yang tak nak guna .

kakak aku amik kain yang tak nak guna dah . baju sekolah aku yang lama , tak nak guna dah baju tu . pastu kakak aku keringkan kucing tu . lap2 ngan kain .

baju aku basah  kuyup sebab kena air hujan . tak kesah lahkan , baju lain  ada lagi . BTW, anak kucing tu selamat daripada terkena air hujan  . kalau tak menggigil lah diorang -.- . k lah bai . nak sambung buat kerja skola  :)

thanz awak coz  sudi baca entry ni . :) BAI


gambar ni sekadar hiasan untuk entry ni :) BUKAN ANAK KUCING UMAH AQ NI  :) 

No comments:

Post a Comment