alhamdullilah :) dia dah pergi .

assalamualaikum
asal petang ni panas gegila kot . nasib baik ada kipas yang sejuk + sejuk dalam bilik abang aku ni . aku pon ni, baru lepas golek2 badan dlam bilik abang aku . time hujan nak panas . time panas nak hujan kan ? . dah stop! cakap pasal hujan menhujan ni .

dah 8 hari aku tak pergi skolah . haih! ponteng ke ? . aku ni budak baik :) tak kan nak ponteng kot ~ ececcece bajet . aku sakit semenjak sepuluh menjak ni . penyakit CHIKEN POP binti aladdin ni , tiba2 serang tubuh aku . ribut takde , hujan takde . eh! tapi semalam lepas hujan -.- .

mula-mula kena tu sakit la jugak . bulat-bulat  penuh dekat perut semua tu . dekat belakang lagi sakit . nak tidur pun susah . pedih + sakit + nak nangis . pedih macam semut api waw!semut ada api :D gigit kau dua puluh empat jam . hah! renung2kanlah .

aku mana lah tahu penyakit ni takleh kena air hujan . ada satu malam tu , hujan lebat . ada lah anak kucing belakang rumah aku ni dalam 4 ekor . dalam hati aku berkata2 . "haih! nak pergi tolong ke tak . haih! kalau tak tolong kang kesian pulak dekat diorang tu . "

aku malas fikir panjang2 . aku cepat-cepat tolong anak kucing tu dengan bantuan adik kesayangan aku, iman :) . habis basah badan aku . tapi takperlah , aku tak kesah pon . asalkan anak kucing tu ok . kesian tengok diorang sejuk , yerlah lama la jugak anak kucing tu kena air hujan .

dalam pukul 11 malam . parents aku dah aku ada kat rumah . baru lepas balik dari kerja tu . aku ni pon pergilah dekat ayah aku . aku tanya " abah , gapo nih bulat2 " . ayah aku tengok dekat muka aku bulat2 tu .  . and then, ayah aku jawab " hah! keno chiken pop nih ".

ayah aku pon cakap lagi " emy keno tidur sore . baju hok nok basuh letok rago emy . jange kosi nga semo . nanti jakit . esok kito g klinik , emy takleh g skoloh nanti ari ahad nih .  " aku ni dengan muka tak bersalah angguk je apa yang ayah aku cakap tu . kakak aku tak tidur sekatil dengan aku . dia pergi tidur dengan abang and adik2 dia dekat ruang tamu . 

dah masuk 4 hari tak pergi skolah . setiap malam air mata aku akan mengalir . sakit derr~ . kau takperlah time kecik umur 6 tahun dah kena . aku ni , huh! sakit . ada la 4 hero aku ni . banyak kan hero aku :) hehehhe , jangan jelez .

  
ni lah hero-hero aku tu ;) . empat kesemuanya . yang tu warna pink cair . yang tu pink comel . yang sorang tu kecil je warna putih  . yang sorang lagi tu berCREAM . tanpa diorang , aku rasa time ni tak sembuh lagi kot penyakit aladdin tu -.- .  

best jugak kena penyakit ni . hari yang kelima tak silap aku , mak aku belikan makanan 'feveret' aku . fuh! asam . aku ni takleh lepas dengan makanan yang masam . sedap der~ . masam >.< . ada suatu hari tu , mak aku belikan buah mangga yang warna hijau kecik tu , yang masam belom masak lagi .

aku ni suka makanan yang masam . so , aku amik buah tu and aku amik garam satu sudu besar and then, letak dalam piring . makan dengan buah masam + garam . fuh! sedap . terkenyit2 mata aku . tak nak cuba ? hahhaha .

dah letih dah ni type panjang2 . homwerk bertimbun tak siap lagi . oke lah bai ;)

ini sedikit wajah ceria aku after penyakit tuh dah pergi sikit2 . alhamdullilah :) 

No comments:

Post a Comment