nenek saya TERBAIKKKK

Assalamualaikum
lama pulak rasanye aku tak update entry ~ . aku ada satu je nenek yang asli :') . nenek yang aku nak cerita dekat kau ni . nenek sebelah mak . atuk sebelah mak dah takde and nenek & atuk sebelah ayah pon dah takde . tapi , aku ada atuk dan nenek sebelah ayah yang tiri punya .paham tak? kalau tak paham . luuuuu pikirlah sendiri . ayat kurang hajauuuuu!

tadi , petang dalam pukul 5 petang lebih  . time aku jemur kain , mak aku dengan bajunya yang cantik lagi berbunya merah plusss tudung warna serba hitam ,  menghampiri aku .

and then , mak aku tanya . " emy nk g umoh mok ? " rumah 'mok' tu , rumah nenek aku la . aku pon jawab " hurmmm , buleh ugok . beta nok gi amik tudung" . aku cepatcepat menghampiri pintu rumah  . sampai jer, depan pintu rumah . aku terus tanggalkan selipar aku yang tak beberapa cantik . haih! buat apa ? nak masuk dalam rumah la . hadoiyyyy -.- . takkan nak masuk dalam kandang kambing pulak .

ok dah bersiap ! my pather and matherr sedang menunggu di dalam kereta . 5 minit kemudian , kami sekeluarga sampai ke destinasi . aku ni mabuk ke ape , guna ayat macam dalam karangan pulakkk -.- . sampai je rumah nenek tersayang . aku cepatcepat lari ke dapur rumah nenek aku . heheheheh

aku tergodekgodek cari buah . at last , jumpa jugak :D .heheh . dalam rumah nenek aku , memang setiap minggu mesti ada buah dalam rumah dia . ada pokok ke dalam rumah nenek kau emy ? haiyyyaaa -.- ini olang soalan macam mintak kaki jeee .


tadi , dekat umah nenek . aku makan buah rambutan and buah delima . wah wah! sedapppppp gila . aku ni minah buah tempatan . nenek aku baikkk . bagi je ape yang cucu dia nak :) .  kesian nenek aku , duduk rumah dia sorangsorang . suami dah takde . anakanak dia pon semuanya sibuk dengan rumah tangga masing masing .

tapi takpe nenek . nanti hari raya aidilfitri . semua anak nenek and the cucu yang cute miut semua tu balik kampung, eh! kejap yang  ayat cute miut tu  . aku pon termasuk jugak kan hehehe . aku pon cucu nenek jugakkkk hihi .  yeyeah! aku pon nak tumpang gembira jugak sebabbbbb . hehehehehe . dapat baju baru , kasut baru , tudung baru , duit raya .  haih! macam budakbudak aku ni .

mintakmintak lah kan . rumah baru aku  dan sekeluarga siap jugak nanti hari raya ni . nantikan , boleh raya rumah baru . WAAAAAAAAAAAHHHHHH! best >.< . rumah baru tu dekat je dengan umah nenek aku . depan tu jeeee . tak jauh pon :)

BTW , i love u nenekkkk :* muahhh sikit . eh! tak boleh sikit . kena banyakkk kan :) .


muka aku comot sikit . ala, sikit je heheh tak banyak pon . gambar tu , time dekat umah nenek .  yang sebelah aku tu , si iman . budak tu senang je kalau nak bergambar dengan dia . dia 50% sporting ;) . baju kami sama , HIJAU . hijau itu menawan hahahah . ape la entah aku mencarut .



HAHAHHA . apacam ? boleh lawan tak . bukan main ayu lagi adik aku si hakim tu . kau boleh buat muka ala ala ~ minah kurang asam gula macam dia ? HAHAHAHAH .

bai , aku mengantuk gila dah ni . see ya!

No comments:

Post a Comment